Translate

Tunnisteet

maanantai 19. joulukuuta 2016

PALAUTTEISIIN

  Ensiksi kiitos kaikille blogini kommentoijille ja palautteen antajille.  On tosi mukavaa lukea sanojanne.  Olen sekä hämmentynyt, että liikuttunut.

Vastaan tässä muutamiin kysymyksiin, joita olen saanut useamman sähköpostin kautta.
- Kyllä, tykkään matkustaa ja siksi olen valmis säästämään kotona ollessani, jopa nuukailemaan.
- Kyllä, aikomukseni on matkustaa Australiaan vuoden 2017 alkupuolella. 
- Kyllä, olen sairastanut syövän kaksi eri kertaa. Ensimmäinen, munuaissyöpä on hoidettu vuonna 2000. Toinen, kohtu- ja munasarjasyöpä vuonna 2005. Molemmista minut katsottiin parantuneeksi vuonna 2010. Silloin lopetettiin kontrollit. Olen siitä lähtien - ja jo aiemminkin - tuntenut itseni terveeksi.
- Kyllä, olen oikeasti mummoikäinen. Olen 68-vuotias äiti ja isoäiti. Kaikki lapsemme ja lapsenlapsemme eivät ole biologisia lapsiamme, mutta minulle he ovat "minun lapsiani."
- Kyllä, pidän itseäni onnekkaana, tavattoman onnekkaana, jopa etuoikeutettuna, täysin ilman omaa ansiotani.
- Ei, en pidä itseäni minään selviytyjänä, vaikka sellaista roolia minulle tarjotaan. Olen vain oikeastaan pienestä pitäen ajatellut, etteivät vallitsevat olosuhteet määrää elämääni, vaan se, miten minä niihin olosuhteisiin suhtaudun. Olen ajatellut monen ihmisen elämästä, että tuosta minä EN selviäisi. 

  Joku lääkäri sanoi juuri radiossa, että  monien vaivojen ennaltaehkäisyyn riittää raitis ilma, reipas kävelyretki ja vaeltelu luonnossa. Siispä nautitaan niistä.

HYVÄÄ JOULUN ODOTUSTA!
Lähetä kommentti