Translate

Tunnisteet

sunnuntai 16. lokakuuta 2016

EPÄTOIVOINEN ETSIJÄ

    Mies lähti kaverinsa Karin kanssa kalaan. Minä jäin kotiin hautomaan menneitä. Jälleen kerran menneisyys ei anna rauhaa.

   Äitini kertoi kuolinvuoteellaan vuonna 2005 isäni nimen. Hän sanoi sen olleen Leo Kuujärvi. Tietoja hänestä äidilläni oli niukasti. Ainoastaan, että tuolla 1928 syntyneellä nuorukaisella on ollut suomalaiset henkilöllisyyspaperit, ja että hän oli ollut kova poika tanssimaan ripaskaa. 
  Kun itse toivuin vakavasta sairaudesta, aloin etsiä Leo Kuujärveä. Pian ilmeni, että hänen henkilöllisyytensä oli tekaistu. 
   Venäjällä, tarkemmin Aunuksessa,  on Kuujärvi-niminen kylä, jossa asuu suomensukuisia lyydiläisiä. Niinpä päättelin isäni olevan sieltä kotoisin. Väärennetyn henkilöllisyystodistuksen  selitin sillä, että hän pelkäsi joutuvansa luovutetuksi Neuvostoliittoon. Aloin etsiä häntä Sisäasiainministeriön luovutuslistoilta. Ainoa niin nuori oli tuo alimmainen alla olevalla listalla. Siispä hänen oli mukamas oltava isäni. Eli isäni ei ollut Leo Kuujärvi, vaan Kakkonen (Kaikkonen) Pjotr Vasilev s. 12.8.1928. Hänen jälkensä loppuivat siihen.


  Vuonna 2010 halu etsiä isäni jälleen aktivoitui. Tällä kertaa teetin dna-testin. Tulosta jouduin odottamaan yli puoli vuotta. Hämmästykseni oli melkoinen, kun minulla oli osuma KAIKKOSEN kanssa. Tosin hän on sukua äidin puolelta.  Oikeat "serkkuni" puolestaan eivät testin mukaan ole minulle lainkaan sukua. Sain Kaikkosen suvusta useita ystäviä, mutta yhteistä sukulaista emme ole löytäneet.




Minä olen tuo valkoinen nuppineula ja punaiset kartalla ovat "serkkujani". Nyt uskon isäni jostain syystä halunneen antaa vaikutelman, että oli venäläinen. Family Finderin tulokset viittaavat  Eurooppaan ja muutenkin Länteen.


Tässä on etninen taustani. Minulla oli lapsena opettaja, joka nimitteli minua Mongoliksi. 


Epätoivoinen ihminen tekee epätoivoisia tekoja. niinpä minäkin olen maksanut "selvännäkijälle" 40 euroa, että hän kertoisi juuristani. Ukko horisi helposti arvattavissa olevia asioita., kuten: "Isäsi on jossain hoitokodissa ja hänellä on diabetes ja dementia." Niinpä, aika usein iäkkäillä henkilöillä on. Alla oleva on netti-meedion ilmainen näkemys asiasta.
KELLO  20.00  

Mies kotiutui  kuva- ja kalasaaliin kanssa. Kari vei säynävät ja suutarit savustettavaksi. Hauet ja ahvenet Erkki toi meille.








Lähetä kommentti