Translate

Tunnisteet

perjantai 16. syyskuuta 2016

HUONOMUISTINEN

   En tiedä, tulisiko minun huolestua, kun olen alkanut unohdella asioita. Harmillista on etenkin nimimuistin heikkeneminen. Saan kaivella arkistoja kauan ennen kuin muistan tutun keskustelukumppanin sukunimen tai jonkun julkimon nimen. Taitaa olla iän mukanaan tuomaa. En vielä osaa olla järin huolestunut, sillä arki kyllä sujuu. Jos unohdan esim. pin-koodin tai pankkikortin tunnusluvun, sormet osaavat näpytellä oikeat numerot.
   Muistan vielä kaikkien perheenjäsenten (ja heitä on monta) syntymäpäivät. Mutta varmuuden vuoksi olen kirjoittanut ne myös kalenteriin, josta katson muistinko oikein. Olen vuoden vaihteessa ollut niin kiireinen, etten ole siirtänyt synttäreitä tämän vuoden kalenteriin, vaan tarkistan ne viime vuotisesta.
  Tänä aamuna repesin nauruun, kun näin mitä minun piti muistaa viime vuonna 19. syyskuuta. Minun piti muistaa murjottaa. Tämä juontaa siitä, että tulistun helposti ja lepyn jo siinä samassa. Mies sulattelee suukopuja kauemmin. Päätin antaa hänen tuta, miltä tuntuu, kun toinen on harvasanainen. Etten unohtaisi mököttää, olin laittanut itselleni oikein kalenteriin muistutuksen.

Tämä on ensimmäinen postaukseni näillä sivuilla. Vanhemmat löytyvät linkistä: www.rohkea-kirja.fi
Lähetä kommentti